...

איריס פלג - מאמנת סוכרת / מאמנת אישית לבריאות



אני מאמנת אישית ומטפלת (NLP Master Practitioner). מתמחה בסכרת - אימון אישי ובריאות - אימון אישי.
כולנו יודעים שיש לטפל בבריאות ברצינות: אכילה נבונה ופעילות גופנית. הבעיה היא שיש פער בין התאוריה למעשה. מטרת האימון האישי הן לבריאות והן לסוכרת, היא לקחת אחריות אישית על הבריאות, ללמוד להאמין בכוחנו להשפיע על בריאותינו ולרכוש כלים להתמיד בכך.
אימון אישי לסוכרת הוא מקרה פרטי של אימון אישי לבריאות. כל בעיה בריאותית אחרת כגון לחץ דם, עודף משקל, בעיות בלב גם הן מקרה פרטי של "אימון אישי לבריאות".

הסתכלות על העתיד
הראיה לעתיד צריכה להיות אופטימית ולא רוויה בפחד. הדבר נכון ל'בריאות - אימון אישי', 'סכרת – אימון אישי' ואימון אישי בכלל.
תקווה - הדרך נעימה וורודה יותר כאשר מונעים מתוך תקווה ולכן קל להתמיד בה.
פחד- הדרך רוויה בפחד ולכן קשה להתמיד בה, נוטים לברוח ממנה בשלב מסוים אל דרך יותר נעימה.

תיכנון העתיד
רצוי לצפות ולתכנן ארועים לעומת להגיב לארועים. נכון שיש ארועים רבים שמגיבים להם, אך כשמדובר בדברים עקרוניים וחשובים עלינו לנסות לצפות מה יקרה ולהתכונן לשם כך.

מצב עתידי רצוי
בתהליך האימון, המתאמן או המתאמנת, מתכננים את תמונת העתיד הרצוי להם: קריירה חדשה, יציאה לחופשה, טיול עם בן הזוג בחיק הטבע, הרשמה לחוג ריקודים וכדומה. יתכן ומדובר רק במצב נפשי-גופני (קלילות, עליזות, מנוחה וכדומה).

תוכנית עבודה
כמו בכל אימון אישי, יש לתכנן תוכנית עבודה, כדי להגיע מהמצב המצוי בו המתאמן נמצא היום, אל המצב העתידי הרצוי. התוכנית צריכה להתאים למתאמן כדי להגיע בצורה המהירה, הבטוחה והבריאה ביותר למטרתו.

עוגנים להתמדה
עוגן הוא דבר שצריך למנוע מכלי השיט להסחף למקום לא רצוי. כך גם העוגנים שמתכננים באימון צריכים לעזור לנו להשאר עם העיניים על המטרה ולא לאבדה. העוגנים יכולים להיות גדולים כגון כתיבת המצב העתידי הרצוי ותלייתו על דלת המקרר, או עוגנים קטנים כמו מדבקה על היד בזמן ארוחה חגיגית.
אמר הנרי פורד: "מיכשולים הם הדברים שגורמים לנו להסיר את העיניים מהמטרה". העוגנים צריכים לעזור למתאמן לשמור את העיניים על המטרה גם במצבים הקשים. גם אם סטינו מהדרך, יש לחזור אליה..
מאחר והמתאמן, או המתאמנת, מודעים לבריאותם, ברור כי לא נגיע למצב הרצוי בבריאות לקויה. לכן, יש להוסיף יעד בריאותי אינסופי.

דוגמאות ליעדים בריאותיים
הבסיס ליעד הבריאותי הוא תזונה נבונה ופעילות גופנית סדירה. אם קיימת בעיה בריאותית ידועה, יש להוסיף דברים ספציפיים לטיפול בבעיה. דוגמאות:
  • אם מדובר במתאמן עם סכרת, יש להוסיף: ניטור יומי של רמות הסוכר בדם, ביקור קבוע אצל הרופא המטפל ואצל הדיאטנית, בדיקת עיניים כל שישה חודשים, בדיקת רגליים כל שישה חודשים, לקיחת תרופות קבועות לטיפול בסכרת כפי שקבע הרופא המטפל, דרישות נוספות כפי שהוגדרו ע"י הרופא.
  • אם מדובר במתאמן עם לחץ דם גבוה, יש להוסיף: בדיקות של לחץ הדם באופן קבוע כפי שקבע הרופא המטפל, ביקור קבוע אצל הרופא המטפל ואצל הדיאטנית, לקיחת תרופות קבועות לטיפול בלחץ הדם כפי שקבע הרופא המטפל, דרישות נוספות כפי שהוגדרו ע"י הרופא.
  • אנשים עם סכרת וטרום-סכרת ניצבים בפני מספר בעיות: הפחדה של הצות הרפואי על הסיבוכים של מחלת הסכרת דבר הגורם פעמים להכחשת הבעיה. גם התקשורת מרבה בהפחדות על סיבוכי הסכרת,בגלל מחסור בזמן של הצוות הרפואי, לא ניתנים מספיק הסברים מתאימים על הסכרת (ספירת פחמימות, אינדקס גליקמי, תנגודת אינסולין וכדומה), העדר סיפורים אופטימיים ומעודדים על אנשים עם סכרת שחיים חיים מלאים ומאושרים.
כמאמנת סכרת אני מסבירה לאנשים על הסכרת כך שהם יבינו יותר על המחלה. אני מאמינה, שחוסר ידע מפחיד יותר. בנוסף, אני מעודדת ומלמדת כי טיפול טוב במחלה יביא חיים טובים ומאושרים ולא מתוך הכחשת המצב.

קהל היעד לאימון לבריאות:
  • אנשים הרוצים לשמור על בריאותם הטובה
  • אנשים הרוצים לשפר את בריאותם
  • אנשים עם בעיות בריאותיות, הרוצים לשפר את בריאותם או ללמוד לחיות עם הבעיה חיים מלאים ועשירים
  • אנשים עם עודף משקל
קהל היעד לאימון לסכרת:
  • אנשים בוגרים עם סכרת
  • אנשים עם טרום סכרת
  • משפחות לילדים עם סכרת
  • נוער עם סכרת
האימון יכול הערך באופן פרטני, זוגי, משפחתי או קבוצתי.

לפני 32 שנה אובחנה אצלי סכרת מסוג 1. מאז מתמודדת היטב עם המצב כולל שלושה הריונות ושמירה על איזון.

איריס פלג - 
054-4608679
peleg.Iris@gmail.com
www.irispeleg.com


 


 
 

 
 
 

      
מפת האתר    ♦    Us4you עיצוב וקידום אתרים    ♦    עיצוב לוגו: מיכל בן-ארי    ♦    עיצוב אתר: עדי בשארי
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים