...

סני גורדון - אימון מערכתי לפריצת דרך



אימון מערכתי לפריצת דרך - אימון אישי וקבוצות אימון,  ובית ספר להכשרת מאמנים COACHME
 
אני מאמנת במשרה מלאה ומכשירה מאמנים. יש לבעלי ולי בית ספר להכשרת מאמנים - CoacHMe.
זהו בית הספר הראשון שהתחיל להכשיר מאמנים בארץ , לפני שש שנים. 
www.coachme.co.il

לפני שהתחלנו להכשיר מאמנים, למדנו שנינו בבית ספר מוסמך עולמית- CoachVille והוסמכנו על ידי הארגון הבינלאומי לאימון ICF . הדרישות להסמכה גבוהות מאוד והתהליך לוקח כשנתיים.

אני מנחה ואחראית על ההדרכה במכללה. כמו כן אני עסוקה בפיתוח תחום ההדרכה במקצוע האימון, בהכשרה והובלת קבוצות אימון וכמובן באימון אישי ובאימון להורות.
 
אני אוהבת להיות חלוץ לפני המחנה, ומאוד נרגשת ונהנית כל חיי לשלב בין תחומי ידע שונים. אני מוגשמת ומאושרת בתחום החדש הזה יחד עם זאת לא הפסקתי לטפל. הטיפול ממלא אותי סיפוק והנאה בדרך אחרת. בטיפול יש הקשבה לאזורים עמוקים ולא מודעים, עזרה לאנשים מאוד סובלים עם סימפטומים שממררים את חייהם, עם קשיים ביחסים במשפחה בין בני זוג, בין הורים וילדים.
 
שני "כובעים" יש לי, שני מקצועות שלפעמים אני מפרידה ביניהם לחלוטין ולפעמים אני משלבת ביניהם, ובכך יש לי יתרון בהיבט של "טובים השניים...."

כפסיכולוגית שהתמחתה בטיפול בכל הגילאים - מבוגרים, מתבגרים, מתבגרות עם הפרעת אכילה, ילדים עם פחדים וקשיים, ילדים עם צרכים מיוחדים, הדרכת הורים, זוגיות ומשפחות ותינוקות – אני יכולה להגיד שהאימון פוגש אנשים ממקום אחר. האימון מתמקד במקומות העוצמה והכוח, אינו חוקר בסיבות ובעבר, לכן האימון הוא "אופרה" אחרת שמוציאה גם ממני חלקים שונים. בטווח זמן קצר יחסית המתאמן מתקדם בחייו ובו זמנית לומד להיות המאמן של עצמו, דבר שמביא סוג אחר של סיפוק מקצועי עבורי. אין פלא שפסיכולוגים רבים בעולם נמשכים לתחום זה, לומדים אותו משלבים אותו במקצועם או מחלקים זמנם בין האימון לטיפול.
 
האוכלוסייה שמגיעה בדרך כלל לאימון הם אנשים שרוצים שינוי בחיים האישיים ו/או המקצועיים. אנשים מתפקדים ומצליחים שמחפשים את הרמה הבאה, גם אנשים שקרה משהו קשה בחייהם והם מחפשים את ההזדמנות להמשך החיים, אנשים שרוצים לממש חלום, ומחפשים מלווה שיעזור להם להביא את כל יכולותיהם במימושו.
 
בכל אימון שאני מאמנת אני פוגשת חלקים מרגשים של עצמי והיצירתיות שלי פוגשת ביצירתיות של הפונה וביחד נוצר ריקוד מלהיב. כמו אותו איש היי-טק שסיפר לי בכאב רב, שהוא יושב ב"צומת בחירה"- בין להישאר במקום בטוח ויציב ומשתלם כלכלית ("כלוב הזהב" שאותו מיצה) לבין אפשרויות אחרות פחות משתלמות כלכלית אך יותר מרתקות. הדימוי שהביא היה של "יושב בצומת על כסא קוצים" ומתענה. לאחר מספר מפגשי אימון הדימוי השתנה ל"עדיין יושב בצומת אך בכורסה נוחה". הוא למד להפיק דברים מרגשים וטובים יותר ממקום עבודתו הנוכחי ללא ויתור על חלום השינוי. הוא הבהיר לעצמו באופן מדויק מה הוא מחפש ולפני מספר חודשים לאחר כשנה מסיום האימון, שלח לי מייל כי מצא חברה מתאימה למה שחיפש, והם עוברים לחו"ל עם כל משפחתו.
כן, פעמים רבות המימוש המלא של החלום קורה זמן רב לאחר שהאימון הסתיים, אך המתאמן יוצא עם הכוחות, הידע והביטחון כיצד הוא הולך לממשו וכשנקרית הזדמנות מתאימה הוא יודע להשתמש בה ולנצלה.

מישהו אמר שהתכוונות + הזדמנות מביאה להצלחה. באימון לומד האדם להיות בהתכוונות מדויקת למטרתו, ולפעול באופן אקטיבי למימושו.

אדם שמגיע לאימון מתחבר לעוצמותיו וכוחותיו, מוצא את מטרתו, ואחר יוצר את הגשר, כלומר, מתכנן ופועל שלב אחר שלב כדי להשיגה. אני כמאמנת, המומחית לתהליכי שינוי, תומכת ומאתגרת אותו ללא הרף למצוא בתוכו את התשובות לרצונותיו ופעולותיו ואחר להשתמש בכל המשאבים הגלויים והסמויים שעומדים לרשותו ולרשות סביבתו.

התחום המרתק והיצירתי ביותר עבורי הוא הובלה של קבוצות אימון. כאשר קבוצה קטנה (עד 8) של נשים (או גברים או אוכלוסיה מעורבת) לומדת להיעזר בכוחה, עוצמתה, משאביה ותמיכתה של הקבוצה כדי לממש את המטרות של כל משתתפת ומשתתף בקבוצה. אין זו דינמיקה קבוצתית ולא קבוצת תמיכה אלא קבוצת אימון. פעמים רבות לאחר תום הפגישות של הקבוצה, המשתתפות נשארות כקבוצה תומכת ועוזרת להמשך הדרך- קבוצת עמיתות.
 
בימינו אלה, כאשר המצב הכלכלי אינו ברור ויש פיטורים מסביב, קבוצת אימון יכולה להיות פיתרון מצוין, זול יותר, לחברות ולפרטים להיעזר הן במאמנת מנוסה והן בקבוצת אנשים שחווים מצב דומה, כדי לחפש את דרך ההתמודדות הטובה ביותר. 
אדם שמגיע לקבוצת אימון, אם מתאים לו להתאמן בקבוצה ונמצא מתאים לקבוצה, מכיר אנשים מתוך יכולותיהם ומשאביהם הפנימיים, מגדיר לעצמו מטרה להשגה, ונעזר ועוזר בו זמנית לכל משתתפי הקבוצה להגיע בעוצמה, אל יעדיהם.
 
אימון הוא תחום צעיר, בארץ 6 שנים, בעולם כ- 30 שנה. כתחום צעיר יש לו "כאבי גדילה" ואי הסכמות בין ה"הורים". מכיוון שגדילתו חשובה לי מאוד אני גם פעילה בלשכת המאמנים – שהיא התארגנות התנדבותית של מאמנים עבור עצמם, ועבור מיסוד ומיצוב התחום בארץ בסטנדרטים גבוהים של מקצועיות, יושרה ואתיקה. בלשכה, אני מכהנת כיושבת ראש וועדת האתיקה. ניסיוני בתחום האתיקה כפסיכולוגית, מאפשר לי לקחת ניסיון וידע אל תחום האימון. אנשים שאינם בתחום הטיפולי ייעוצי חסרים ידע זה. וועדת האתיקה מקבלת פניות ממאמנים ומהציבור הרחב - כהתייעצויות ו/או תלונות לגבי יחסי אימון והכשרה, לגבי הבחנה בין אימון לטיפול, וכל נושא אחר.
 
לשכת המאמנים יוצרת תשתיות וסטנדרטים להסמכה שיחייבו בהמשך את כולם, ומפתחת פרויקטים מקסימים התנדבותיים באזורים שונים בארץ - בשדרות, באזור הצפון לאחר המלחמה, אימון של אנשים ממפוני גוש קטיף לאחר הפינוי ואוכלוסיות מוחלשות שיכולות להפיק מאימון ומתאימות לו, אך אינן יכולות לממנו.
גם המכללה שלנו יוצרת פרויקטים כאלה, ונותנת מלגות לתלמידים מאוכלוסיות שונות שמזוהים כמנהיגים. הם יוכלו להשתמש בלימודיהם כדי לקדם את תחום האימון באוכלוסייתם.
אני יכולה להגיד בוודאות שהמאמנת שבי מרוויחה הרבה מיכולת החשיבה, ההבנה והערנות לאנשים. תחום שפיתחתי וטיפחתי כמטפלת שנים רבות. יחד עם זאת גם המטפלת שבי קבלה תמריץ ושדרוג שונה ומושפעת רבות מהחשיבה האימונית.

לפרטים: 
www.coachme.co.il

 



 
 

 
 
 

      
מפת האתר    ♦    Us4you עיצוב וקידום אתרים    ♦    עיצוב לוגו: מיכל בן-ארי    ♦    עיצוב אתר: עדי בשארי
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים