...

סיור בירושלים - מאי 2010

יצאנו לחגוג את יום ירושלים בסיור עם האדריכל נועם סרי לוי שהתמקד באדריכלות בינלאומית בירושלים בתקופת המנדט, בשכונות רחביה וטלביה. אלו הן שכונות יפיפיות שבדרך כלל לא נוהגים לתייר בהן ולחלקנו זו הייתה הפעם הראשונה שנחשפנו לשכונות אלה.

על המדריך -
נועם, המדריך / אדריכל שליווה אותנו בסיור, הוא יליד ירושלים וחי בה גם היום. נועם, בוגר המחלקה לארכיטקטורה ב"בצלאל" ואדריכל פעיל בירושלים מזה 15 שנה. במקביל לעבודתו כאדריכל, משמש נועם גם כמדריך סיורים בירושלים.

במהלך הסיור
עמדנו על סגנונות הבנייה שאיפיינו את השכונות, על בתי האבן המיוחדים ועל סיפורי הבתים המיוחדים הצפונים מאחוריהם.
כבר בתחילת הסיור עטפה אותנו תחושת חג כששמענו את צלילי המוסיקה החסידית וראינו בני נוער רבים שהגיעו מכל קצוות העולם לירושלים על מנת לחגוג את איחוד העיר בריקודים ובשירים ברחובות העיר. המחזה של בני הנוער העוטים את דגלי ישראל, ושרים למען ירושלים והמדינה בבליל שפות, עורר התרגשות רבה אצל כולנו.
עברנו בין תחנות רבות בהיסטוריה של המדינה, מביקור במוסדות הלאומיים שהוקמו עוד לפני קום המדינה, דרך הצריף של הנשיא השני, יצחק בן צבי, בו התפעלנו מהפשטות ומהאצילות של אדם זה, ועד למעונו של ראש הממשלה ומעונם של שגרירים רבים בישראל שחיים בשכונות היפיפיות הללו שנחשבות כיום בין השכונות היקרות בישראל.
את הסיור חתמנו בבית-קפה במושבה הגרמנית, שם פגשנו ירושלמים ששמחו לארח "תיירות" שהגיעו ממרכז הארץ לציין את יום חגם.

כתבו: אורלי פיש ואריאלה חיימי

חוויות מפי חברות הפורום:

פנינה סגל ושרה שוורץ, משתתפות קבועות בסיורים שלנו, מספרות
: "בסיור האחרון ירושלים חגגה את את האירוע ואנחנו הגענו לרחובות הומי אדם, לבושים לבן ושרים שירים לירושלים. מחזה זה לבדו היה שווה את הנסיעה לירושלים. בשכונת רחביה המשגעת, ראינו בתים מיוחדים במינם וביקרנו בביתו הצנוע של יצחק בן צבי הנשיא השני. משם הלכנו לשכונת טלביה שהיא פנינה ארכיטקטונית מדהימה.
המדריך נועם וקבוצת הנשים המקסימה עשו את הטיול לכייף גדול.
תודה לאורלי פיש ואריאלה חיימי על הטיול המקסים. אנו מחכות כבר לטיול הבא !

אריאלה ירון, משתתפת קבועה, כותבת: "סיור מקסים ומיוחד במינו. חבל שלא יצאנו מוקדם יותר באותו יום כדי להנות מהבתים המיוחדים באור יום."
נעמי חדד: "הסיור בירושלים היה מדהים, המדריך שלט בחומר בצורה נפלאה. זכינו גם לחוות את חגיגות יום ירושלים שנערכו ע"י בני הנוער ששרו וצהלו ברחובות ירושלים. זהו מחזה מדהים שכדאי פעם לחוות. רחביה וטלביה שכונות מדהימות וכמה מהנשים בקבוצה אף התעניינו בקניית בית שם. צעדנו כ – 3 שעות ברגל כך שגם תרמנו להורדת הקלוריות.לבסוף סיימנו בקפה ומאפה. לי באופן אישי היה ניקוי ראש ושינוי מצב רוח לכמה שעות. יישר כוח לאורלי ולאריאלה."
טליה סמולש: "מאוד נהניתי, ראיתי את ירושלים מזווית שלא הכרתי. שכונות שרק הכרתי את שמן ולראשונה ביקרתי בהן. שכונות עם בתי מידות להתקנא בחשיבה החברתית קהילתית, ירושלים אחרת חילונית, אמידה וחמימה."

דבורה אזולאי מסכמת את שני הסיורים שהתקיימו השנה: "אורלי ואריאלה, ברצוני להודות לכן על הסיורים המרגשים שארגנתן לנו נשות הפורום. הטיול ליפו-תל אביב היה חוויה מרגשת, אנו שומעים את הסיפורים בחדשות וקוראים עליהם בעיתון, ובסיור היה מעניין ביותר לראות את המקומות ולשמוע את ההיסטוריה שלהם. הצפייה והחשפות למקבץ הגדול של עובדים זרים בתחנה המרכזית הישנה היה עבורי חוויה מעניינת ומטלטלת.
הסיור בירושלים היה מרגש אף יותר בגלל התרחשותו ביום ירושלים. מלבד התחלת הטיול בתוך מסה ענקית של בני נוער שמילאו את הרחוב הירושלמי, הכניסה למתחמי הבתים הקסומים של מרחביה ושוטטות בין בתי האוליגרכים של אז בטלביה, חוויה מרגשת שהוביל המדריך המקסים נועם סרי .
תודה לכן, מחכה לטיול הבא ."

מפת האתר    ♦    Us4you עיצוב וקידום אתרים    ♦    עיצוב לוגו: מיכל בן-ארי    ♦    עיצוב אתר: עדי בשארי